tisdag 5 april 2011

Comfort Slippers for Japan




Sticka tofflor för att hjälpa Japan efter Tsunamin. Häng med på denn KAL skapad av Theresé. Mönstret finns att köpa på Ravelry för 2 dollar (drygt 16 skr) som går till hjälp för de drabbade av tsunamin. Jättebra initiativ av Theresé!

Min tofflor blir lila/vinröda.

Länk till mönstret: http://www.ravelry.com/designers/reiko-arato
Bilderna är från Reiko på Ravelry.

Jag blev tipsad av Lisa som också har startat ett Stickcafé på Facebook varje tisdag och torsdag. Bli med vet jag!

3 kommentarer:

  1. Hej Carina! Hoppas Götet har lika soligt och varmt som Dalarna nu i helgen:) Är på slutklämmen på ett par tågsockor av det underbart mjuka rosa merinogarnet jag fick av dig.

    Igår var vi på vårmarknad i Borlänge, mycket skräpgrejer som sig bör. Men en dam sålde stickade grejer och där såg jag ett par så söta bebistossor. Jag tittade länge och väl, vred o vände och jag tror att jag kan ha lurat ut hur de var stickade! Dock har jag inte testat det hela i praktiken än.
    Kanske det gröna garnet av samma härliga kvalitét som det rosa vill bli mitt testgarn? Tur att det är så smått, lätt att repa om det blir alldeles tokigt!

    Har du hunnit testa något ut Värma en liten eller någon av de andra böckerna än då? Jag tänkte jag skulle testa så många mönster som möjligt. Kanske kan jag lägga upp en lista i kanten på min blogg med alla beskrivningar, bara att kryssa i när jag hat testat nåt?
    Tål att tänkas på....

    /Jennifer

    SvaraRadera
  2. Hej - slank hit t.v. ditt inlägg i min blogg. Mönsterhäftet för dockkläder fr 1993 har jag fått fatt i, tack ändå (min fråga kom ut '09 =) Sticka dockkläder av Maulfrid Gausel är väl värt pengarna, men man kan fynda gamla sticktidningar fr Jakobsdals och i många av dem finns även dockkläder.
    Ha det gott /Angélique Morgonöga Wenell

    SvaraRadera
  3. Jättefina comfort slippers tycker vi på Craft Factory!

    SvaraRadera